Windowmarket Ocak 2014


Schtec Firma Ortaklarından Ertuğrul ÇAMAĞAÇ ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide, pazarlama ile ilgili sorularımızı şu şekilde yanıtladı;

Pazarlama stratejilerinin oluşumunda etkili olan faktörler hakkında neler söylemek istersiniz?

Pazarlama stratejileri özellikle de bizim gibi yeni fakat gelişime müsait kuruluşlar için ayrı bir önem taşısa da bizler işimizi çok iyi yaparak , kalitesi ve teknolojisi yüksek makineler üreterek , üretmiş olduğumuz makinelere de tecrübeli bir ekiple hızlı bir satış sonrası hizmeti vererek sağlayacağımız müşteri memnuniyetinin üzerine sağlıklı bir şekilde inşa edilmiş pazarlama anlayışının doğru olacağına inanmaktayız ve tüm Üretim – Satış - Pazarlama Organizasyonumuzu bu temeller üzerine kurmuş bulunmaktayız. Bizler her ne kadar müşterilerimizi doğru ve hızlı bilgilendirmek adına teknoloji ve bilişim sektörünün bizlere sağlamış olduğu tüm kanalları Pazarlama Yöntemi olarak  kullansak da yurtiçi ve yurtdışı yapmış olduğumuz seyahatlerde müşterilerimizle yapmış olduğumuz karşılıklı görüşmelerde kendimizi ve teknolojimizi kendileri ile paylaşmayı daha doğru bulup birebir diyalog ile müşterilerimizi ürünlerimiz hakkında bilgilendirmeyi tercih etmekteyiz.

Reklam, tanıtım, pazarlama ve Pazar payı arasındaki ilişkiyi nasıl değerlendiriyorsunuz? Kendi çalışmalarınızdan yola çıkarak bu argümanların Pazar payları üzerindeki etkisini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Daha öncede belirttiğim gibi reklam, tanıtım, marka değerini arttırmak gibi konularda en iyi pazarlama argümanının kalitesi ve teknolojisi yüksek makineleri doğru çözümler ile müşteriye ulaştırılarak kazanılan müşteri memnuniyetinin herkesin birbiri ile iletişim içerisinde olduğu sektörümüzde yaratacağı algının çok daha önemli olduğunu düşündüğümüz için iyi reklam ve tanıtımın altında yatan en önemli unsurun üretmiş olduğunuz ürünün kalitesi olduğuna inanmaktayız.

Ar-Ge ve pazarlama arasındaki ilişkinin ürün satışı üzerindeki etkileri hakkında neler söylemek istersiniz?

Ar - Ge ve Pazarlama özellikle bizimde içinde bulunduğumuz makine sektöründe firmanın ve ürünlerinin yenilikçi yönlerini ön plana çıkarmak için uyum içerisinde ve birbirini

tamamlayarak çalışması gereken iki önemli departman olarak göze çarpmaktadır. Sektördeki en ciddi tecrübe ve bilgi birikimine sahip Ar - Ge ekibimizin ortaya çıkarmış olduğu makinelerimizi müşterilerimizin maksimum verimlikle kullanmasını sağlayacak tüm yenilikçi yönlerini kendilerine doğru pazarlama kanalları ile ve çoğu zaman uzman satış kadromuz ile yerinde birebir görüşme şeklinde kendileri ile paylaşıp aynı zamanda müşterilerimizden gelen feedbackler ile de Ar - Ge departmanımızı bilgilendirerek teknolojimizi ve çözümlerimizi geliştirip hem de müşterilerimizin bu gelişmelerden anında bilgi sahibi olmasını sağlamış olan bir yapı içerisindeyiz.

Sosyal medya pazarlama alanında ne gibi değişikliklere neden olmuştur? Sizin bu alanda çalışmalarınız var mı?

Bugün sosyal medya pazarlamanın en önemli araçlarından biri haline geldi. Tüm sektörler için özellikle direk son kullanıcıya ulaşan ürünler anlamında daha da önemli. Bizim gibi son kullanıcıya ulaşmayan, direk üreticiye ulaşan ürünlerde dahi sosyal medya pazarlama faaliyetlerinde önemli bir tanıtım aracı. Schtec’in üzerinde durduğu en önemli konulardan biri marka bilinirliliğini arttırmaktır. Bunun içinde sosyal medya araçlarını olabildiğince etkin kullanmaya çalışıyoruz. Facebook, twitter gibi uygulamaları yoğun şekilde kullanıyoruz. Bu alanda yelpazemizi genişletmek içinde altyapı çalışmalarımız devam edecek. Özellikle youtube, instagram gibi alanlarda da Schtec markası etkili bir şekilde tanıtımlarını yapacak.

Son olarak neler söylemek istersiniz?

Son olarak çok kısa bir süreçte geçmiş tecrübelerimiz ve bilgi birikimimize inanarak ve güvenerek yatırımlarını Schtec Markası ile yapan tüm müşterilerimize ve özellikle kuracakları full otomasyon tesislerinde Schtec Markasını tercih eden Bursa’nın önemli Pencere ve Kapı Üreticilerinden Özçınarpen’e ve Adana’nın köklü firmalarından

Bilginpen’e de sizler aracılığı ile bizleri tercih etmelerinden dolayı teşekkürlerimizi sunarız.


Windowmarket Ocak 2014

İndirmek için Resme Tıklayınız (PDF)